De uitkomst van het verkeersonderzoek naar de Spoorzone stond feite al vast vóór het onderzoek begon. Dit is gebleken uit de informatie die de Spoorzonegroep uiteindelijk eind april 2025 ontving. Het doel van de opdracht aan het verkeersbureau luidde: “verkeerskundige inpassing van het gewenst woon-werkprogramma”. Voor meer informatie zie hier het persbericht. In bijlage 1 staat het doel van de opdracht staat geformuleerd. Uit andere interne documenten (opgevraagd door Woo-verzoeken) blijkt dat de gemeente actief heeft gestuurd op de input van het model. Zo is gestuurd op het basisjaar, zie de mail van 8 juni 2023 uit bijlage 2. Ook zijn parkeernormen kunstmatig verlaagd, zie bijlage 3 pagina 63. Uit een ander document, bijlage 4 pagina 12, dat de gemeente de landelijke CROW-norm van de Sweco naar beneden bijstelt. Het verlagen van de parkeernorm wordt niet onderbouwd. Op pagina 6 van dezelfde bijlage 4 staat dat het aantal arbeidsplaatsen van 600 naar 400 wordt bijgesteld, dit om het verkeer minder druk te doen lijken.
Samen bereiken we meer. Word lid en denk mee over de leefomgeving!